25-05-2011

Zon in mijn hoofd en lijf eindelijk!

Dat loggen lukte gisteren dus even niet meer, want na de afspraak bij de neuropsycholoog voor het doorspreken van de testen zijn we bij schone ma gaan eten.
Mannetje Mosselen met frietjes, Ik zalm met rijst en gebakken groenten...dat was lekker hoor.

Inmiddels vanmorgen bij de Huisarts geweest voor de controle van de Antidepressiva (sertraline 50 mg) en dat was goed, zoals ik zelf al heb ondervonden.
Want na 1,5 week afzien omdat de klachten verergerden....begind sinds een dag of 4 er een klein zonnetje in mijn hoofd en lichaam te schijnen.
Ik voel me echt veel lekkerder nu...deze medicijnen werken volgens mij veel beter bij me dan de seroxat die ik vroeger kreeg.
Die vlakte alleen maar mijn gevoel wat af....deze geven echt een zonnig en warm rustig gevoel.
Met de huisarts nog gesproken ook over evt hulp...en misschien kan ik het toch wel met de praktijk ondersteuner af.
Ik kreeg daar zelf gister avond nog een nieuw idee voor dat ik met de huisarts heb besproken.
Had namelijk met de praktijk ondersteuning afgesproken dat ik een dagboek zou bij gaan houden, maar dat lukt naar mijn mening niet goed omdat ik alleen maar beschrijf wat ik doe.
Dus dacht ik...als ik de praktijk ondersteuning nou vraag om me steeds een onderwerp te laten kiezen dan is dat net als de online therapie mar toch weer anders omdat ik het met haar kan door nemen dan wat ik schrijf.
Maar de huisarts vond dat ik te perfectionistisch bezig wilde zijn hahaha...en toen ze dat zei zag ik het zelf natuurlijk ook en kon ik er om lachen....
Wat is er mis met over dagelijkse dingen schrijven??....zei ze....als dat is wat je bezig houdt...dan is dat toch goed zo??
Ja helemaal gelijk had ze daar natuurlijk....
Ik wil dat juist ook gewoon kunnen ...heel intuitief daarmee bezig kunnen zijn...maar mijn controle drang en perfectionisme zitten me aardig in de weg.
Ik ga vanaf vandaag proberen dat wat meer los te laten...al vrees ik dat dat wel niet in een keer zal gaan lukken (schaam...schaam schaam....).
Ik heb net een fotoboek gekocht bij de hema als dagboek...een heel mooi boek met een roze lint.
Dan zijn de pagina's lekker groot en kan ik er evt ook wat mee oefenen om iets te tekenen/plaatjes te plakken/foto's bij te doen...als ik daar behoefte toe voel.
MARLOES...LAAT JE EENS LOS....DOE EENS IETS UIT JE GEVOEL....ZO BEN JE...SCHAAM JE EENS NIET ZO! zo misschien helpt het.
Zou even mediteren van te voren kunnen helpen om mijn controle los te laten...en mijn gevoel te laten spreken?
HMMM eens uitproberen....

goed ik ga lekker genieten van de middag zo...

Liefs Marloes



Geen opmerkingen:

Een reactie posten